זקפות: גורם, סוגים וטיפול

זקפות: גורם, סוגים וטיפול

מספר מילים 419

זקפה, המכונה רפואית טורגידיות הפין, היא הגדלה והתקשות של הפין אצל גברים הנגרמת על ידי זרימת דם מוגברת לאיבר. עוררות זו מתרחשת בדרך כלל בגירוי מיני והיא תופעה טבעית הקשורה לעוררות מינית. זקפה יכולה להיות קצרת מועד, מתמשכת או אפילו זקופה למחצה בהתמדה.

אצל גברים, תפקוד לקוי של זיקפה, או ED, הוא בעיה בריאותית גברית נפוצה הקשורה לטסטוסטרון. ההערכה היא כי עד 30 מיליון גברים אמריקאים יש ED וכי בעיה זו משפיעה על חלק גדול של האוכלוסייה הגברית. ברוב המקרים, תפקוד לקוי של זיקפה ניתן לתקן עם שינויים באורח החיים ותרופות. עם זאת, ישנם מקרים בהם יש צורך בהתערבות כירורגית.

ניתן לחלק את הגורמים לבעיות זיקפה לשלוש קטגוריות רחבות: פיזית, פסיכולוגית ונפשית/רגשית. מבחינה פיזית, תנאים בסיסיים מסוימים יכולים לגרום ל- ED. מצבים אלה נעים בין מחלות רקע כגון סוכרת, מחלות לב וכלי דם, מחלות ערמונית ויתר לחץ דם. גורמים פיזיים אחרים יכולים לכלול גורמי אורח חיים כגון עישון, שתייה, השמנת יתר, שימוש בסמים וחוסר איזון הורמונלי.

גורמים פסיכולוגיים של ED יכולים לכלול מתח, דיכאון, חרדה, ובעיות במערכות יחסים. סיבות נפשיות / רגשיות יכולות לכלול בעיות לא פתורות מהעבר או טראומה מניסיון העבר שעלולות להוביל לירידה בחשק המיני.

ניתן לסווג את סוגי הזקפות לקטגוריות שונות. הראשון הוא אורגני: זקפה אורגנית נובעת מגירוי ישיר של עצבי הפין. זקפה אורגנית יכולה להתבטא במהלך אוננות, במהלך יחסי מין או במהלך מגע פיזי אחר.

הסוג השני של זקפה הוא פסיכוגני, כלומר הזקפה נגרמת על ידי גירוי נפשי, רגשי או פסיכולוגי. זקפות פסיכוגניות יכולות להיגרם על ידי פנטזיה, מחשבות ארוטיות, או באמצעות מגע פיזי.

הסוג הבא של זקפה הוא זקפה פרמקולוגית, או הנגרמת על ידי תרופות. תרופות כגון ויאגרה, לויטרה, Staxyn, ו Cialis משמשים לטיפול ED על ידי גירוי כלי הדם הפין. זקפות המושרות על ידי תרופות יכולות להיות אפשרות בטוחה ויעילה לטיפול ב- ED, אך חשוב לעקוב אחר ההוראות שסופקו על ידי הרופא שרשם מכיוון ששימוש לרעה או התעללות בתרופות אלה עלולות להוביל לסיבוכים רפואיים חמורים.

לבסוף, אינדיקציה לזקפה חריגה היא זקפות לילה, או ליליות. זקפות ליליות נוטות יותר להתרחש אצל גברים עם ED מאשר גברים בריאים ויכולות להיות אינדיקטור למצבים רפואיים בסיסיים כגון סוכרת או יתר לחץ דם.

הטיפול בתפקוד לקוי של זיקפה יכול להשתנות בהתאם לסיבה הבסיסית. תוכנית הטיפול עשויה לכלול שינויים באורח החיים כגון הפסקת עישון, השתתפות בפעילות גופנית סדירה ושמירה על תזונה בריאה כללית. במקרים מסוימים, תרופות עשויות להיות prescribed כדי לעזור עם ניהול של ED. במקרים חמורים יותר, ייתכן שיהיה צורך בניתוח.

בעוד תפקוד לקוי של זיקפה הוא בעיה נפוצה אצל גברים, זה לא אומר שאי אפשר להתגבר על בעיה רפואית זו. עם שינויים באורח החיים והטיפול הרפואי הנכון, ניתן לנהל את ED ולשפר את איכות החיים.

בלוג סקס קטלינה לאב מאמרים נוספים

לגלות את הקסם והחיוניות של העיר הרצליה בישראל

הרצליה, הממוקמת לאורך קו החוף היפה של הים התיכון, היא עיר מקסימה ותוססת בישראל המציעה שילוב מושלם של מודרניות ומסורת. לעתים קרובות מאפיל על ידי הערים השכנות הפופולריות יותר שלה כמו תל אביב וירושלים, הרצליה נשארת פנינה נסתרת מחכה להיחקר. מחופיה המדהימים ועד…

לגלות את הקסם והחיוניות של העיר הרצליה בישראל

חשיפת עולם נערות הליווי: מבט מבפנים על התעשייה השנויה במחלוקת

בחברה של היום, המונח "נערות ליווי" נושא לעתים קרובות קונוטציה שלילית. התקשורת ציירה תמונה שלהן כנשים העוסקות בפעילות בלתי חוקית ומנוצלות על ידי לקוחותיהן. עם זאת, תיאור זה אינו מכיר במהות האמיתית של תעשיית הליווי. מאחורי הווילונות מסתתר עולם מגוון ורב-פנים שלעתים קרובות…

חשיפת עולם נערות הליווי: מבט מבפנים על התעשייה השנויה במחלוקת

גלו את הפנינים הנסתרות של הרצליה: עיר ישראלית עם שילוב של היסטוריה, מודרניות וחיי חוף

הרצליה, הממוקמת רק 15 ק"מ צפונית לתל אביב על חוף הים התיכון, היא עיר מקסימה בישראל שלעתים קרובות מאפילה על שכנותיה הפופולריות יותר. עם זאת, העיר הבלתי מעורערת הזו היא פנינה נסתרת המציעה תערובת ייחודית של היסטוריה, מודרניות וחיי חוף. מחורבות עתיקות ועד…

גלו את הפנינים הנסתרות של הרצליה: עיר ישראלית עם שילוב של היסטוריה, מודרניות וחיי חוף